سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

اعتماد بیجا برای خرید رمز ارز، ۱۵۰ میلیون تومان آب خورد

  • کد خبر: ۸۶۰۹۵
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
اعتماد بیجا برای خرید رمز ارز، ۱۵۰ میلیون تومان آب خورد
گره کوری در ماجرای خرید و فروش رمزارز‌های دیجیتالی که همچنان جیب شهروندان مشهدی را خالی می‌کند.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ هر ۲ دانشجو بودند و زمانی متوجه شدند کیف دیجیتالی شان خالی شده که دیگر کار از کار گذشته بود. اگرچه همه موارد امنیتی را برای حفظ رمزارز‌های دیجیتالی خود انجام داده بودند، اما مشخص نبود که چطور ۱۵۰ میلیون تومانشان پریده بود.
ابتدا به دادسرا مراجعه کرده و سپس با در دست داشتن مرجوعه قضایی برای پیگیری شکایت خود راهی پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی شدند. ۲ شاکی به اتاق افسر پرونده خود هدایت شدند و موضوع را موبه مو تعریف کردند.

سود سرشار در رمزارز‌های دیجیتالی

یکی از شکات در اظهاراتش بیان کرد که به پیشنهاد یکی از دوستان خود در دانشگاه به سمت سرمایه گذاری دیجیتالی کشیده شده است. او پس از تحقیقات در این باره موضوع را با دوست صمیمی خود مطرح می‌کند و درنهایت هر ۲ در مجموع مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به صورت جداگانه ارز دیجیتالی خریداری می‌کنند.
همه اقدامات برای خرید رمزارز را هم فردی که از طریق یکی از دوستانشان معرفی شده بود، برای آن‌ها انجام می‌دهد. چند روزی از این ماجرا می‌گذرد که شاکیان متوجه خالی بودن کیف دیجیتالی خود می‌شوند و بعد هم موضوع را به مرجع قضایی اطلاع می‌دهند.

سارق، فردی آشنا بود

کارشناسان فضای مجازی پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی پس از شنیدن اظهارات ۲ شاکی پرونده، فرضیه نقش داشتن فردی آشنا و نزدیک به ۲ مال باخته را طرح و تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند.

ردیابی‌های مجازی و مرور مسیر ارتباطی شاکیان با دوستان خود، مأموران را به سرنخ‌هایی از چند مظنون رساند. ظنی که با تحقیقات هدفمند مأموران به یقین تبدیل شد و سرانجام متهم این پرونده به دام قانون افتاد.
متهم همان شخصی بود که عملیات خرید ارز دیجیتالی را برای شاکیان انجام داده بود و از قضا رمز کیف‌های دیجیتالی هر ۲ مال باخته را در دست داشت. این مرد جوان را مأموران پلیس فتا به مرکز فرماندهی خود فراخواندند و با سؤالات تخصصی او را به دام انداختند.
اگرچه متهم ابتدا منکر هرگونه تخلفی بود و خودش را فردی امین می‌دانست، اما همین که فهمید حنای انکارهایش برای ضابطان قضایی پلیس دیگر رنگی ندارد به جرم خود اعتراف کرد.

طمع برای پول‌های بادآورده

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهم این پرونده که رمز دوازده کلمه‌ای کیف پول دیجیتالی مال باختگان را در اختیار داشته، در اقدامی مجرمانه از اعتماد دوستان خود سوء استفاده کرده و با طمع ورزی رمزارز‌های دیجیتالی شاکیان را به کیف دیجیتالی خود منتقل کرده است. او با این خیال که ردی از خود باقی نمی‌گذارد و دوستانش نیز متوجه این موضوع نخواهند شد، نقشه خود را عملی کرده است.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: پرونده نیز پس از دستگیر شدن متهم، برای تعیین تکلیف قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و تحقیقات از این مرد جوان برای کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.
این مقام ارشد پلیس فتای استان خراسان رضوی به کاربران فضای مجازی هشدار داد که از ورود ناآگاهانه و اعتماد بیجا به افراد حتی نزدیکان خود درحوزه رمزارز به شدت خودداری نمایند تا در مسیر پرپیچ وخم کلاهبرداری‌های رمزارز‌های دیجیتالی گرفتار نشوند.

سرهنگ جهانشیری تأکید کرد: شهروندان نیز برای ارسال گزارش و یا وقوع هرگونه اتفاق و حادثه‌ای در فضای سایبر می‌توانند در هر موقع از شبانه روز با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ «مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا» ارتباط برقرار نمایند تا از خدمات فوریت سایبری کارشناسان پلیس فتا بهره‌مند شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->